joi, 14 mai 2015

Jurnalul celor trei ceasuri petrecute cu Jujan...

Scriu aceste rânduri după ce, de câteva minute ,Constantin Jujan a ieșit din birou. Am stat de vorbă cu acesta 90 de minute în direct, în fața camerelor de luat vederi, și tot pe atât, un ceas și mai bine după încheierea emisiunii...A spus câteva lucruri interesante, nu atât de mult cât și-ar fi dorit unii, poate mai mult, însă, de cât și-ar fi dorit alții. Îl cunosc pe Jujan de ani buni, niciodată nu mi-a lăsat impresia că este un om căruia îi lipsește caracterul, însă, întotdeauna am știut că acesta spune mult mai puține decât stie...Si astăzi, Jujan a fost prudent. Totuși, a recunoscut că situația în care se află C.E.H este un dezastru, mult mai rău decât se aștepta când a acceptat acest mandat. Am simțit că este nesigur în multe momente. L-am întrebat dacă s-a gândit să demisioneze, să pună jos, mi-a răspuns sec, “ da, de două ori “... Nu știu de ce nu a făcut-o, nici ce l-a împins să mai rămână. Să fie clar, banii, cei 40 mil. care au fost acordați C.E.H, miercuri, nu vor putea fi folosiți decât pentru rambursarea unui ajutor de stat care s-a dovedit a fi ilegal, mascat. Altfel, situația economică a C.E.H este dezastruoasă. Astăzi, la ora când scriu aceste rânduri, Jujan adună bani pentru salarii, nu știe când vor fi acordate tichetele ortacilor, iar despre furnizori, care la rândul lor își înfometează angajații, nici poveste...Datoriile C.E.H către furnizori/prestatori cresc de la o zi la alta. Sunt societăți cu un picior în faliment, cu angajații neplătiți cu lunile, toate acestea datorită blocajului din C.E.H. . În 3 luni, dacă nu va fi returnat ( lucru imposibil ), împrumutul acordat C.E.H se va transforma în ajutor de urgență, apoi urmează dezastrul...Altfel, Executivul a abrogat, miercuri HG nr. 86/2013, prin care se stabilea strategia de privatizare a CEH, suntem cu pieptul gol în fața insolvenței, administrarea specială nu ne mai protejează...Jujan a mai spus un lucru important, controlul Curții de Conturi a identificat nereguli grave în managementul C.E.H din 2012 până în 2014, Parchetul a fost/ va fi sesizat...S-a încheiat emisiunea, am mai stat de vorbă în birou o bună bucată de vreme, Jujan este un oltean cu mult bun simț... Întotdeauna mi-a fost drag să stau de povești cu acest om, poți vorbi cu el multe, iubește Valea Jiului, sunt convins de acest lucru. Nu mă îndoiesc că și-ar dori să poată, și-ar dori să izbutească... Îmi este teamă ,însă, că până nici el nu mai crede că va reuși. Pentru mineritul din Valea Jiului este târziu, poate și pentru Jujan...Mi-ar fi plăcut să fi condus destinele “huilei din vagăună” în vremea când sorta acesteia nu era pecetuită...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu